ALSÓ TAGOZAT
Bemutatkozás
Az alsó tagozat első négy évében a tanulási képességek kialakítása és fejlesztése a fő feladatunk. Ebben az időszakban különösen fontos a tanuláshoz való pozitív hozzáállás, a szokásrend, tanulási technikák elmélyítése. A szorgalmas tanulás mellett nagy hangsúlyt fektetünk a játékosságra, és a szabadidős programokra.
Második évfolyamtól kezdve a tanórák 20%-ban K.I.P. (Komplex Instrukciós Program) tanítási módszerrel folyik az oktató-nevelő munka. Elsődleges cél a tanulók magasabb szintű gondolkodásának előmozdítása egy központi téma, egy alapvető kérdés köré szervezett csoportmunka segítségével. A nyitott végű, több megoldást kínáló feladatok biztosítják a tanulók egymástól független, kreatív gondolkodását. A módszer egyik legfontosabb jellemvonása, hogy a feladatok megoldása különböző képességek alkalmazását teszik lehetővé, az eltérő tudással rendelkező gyerekeknek alkalma nyílik a feladatok sikeres véghezvitelére, a csoportmunka megoldására.
Évfolyamonként két tagozatos osztályunkban folyik az oktató- nevelő munka.
Angol tagozat, ahol 2-3. évfolyamon heti 2 angol órát, 4. évfolyamon heti 4 angol órát csoportbontásban tanítunk.
Matematika tagozaton heti 6 órában folyik a matematika tananyag feldolgozása.
1-2. évfolyamon iskolaotthonos rendszerben tanítunk annak érdekében, hogy az alapok elsajátítása irányított segítséggel történjen. Diákjaink 7:00-18:00 között vannak jelen az intézményünkben.
3-4. évfolyamon hagyományosan, délelőtt tanórákat, délután igény szerint napközis foglalkozást biztosítunk.
A beiskolázás eljárásrendje
A beiskolázás eljárásrendje:
A 2024/2025-ös tanévben két első osztályt indítunk. Azoknak a gyerekeknek a jelentkezését fogadhatjuk el, akik 2024. augusztus 31-ig betöltik hatodik életévüket. SNI státusszal rendelkező gyermeket nem áll módunkban felvenni. A beiskolázással kapcsolatos törvény adta lehetőségekről a 20/2012. EMMI rendelet ad útmutatást.
A felvételi folyamat menete:
A Benkő István Református Általános Iskola és Gimnáziumnak nincs kötelezően kijelölt körzete. Megfontolásra ajánljuk a családoknak, mérlegeljék gyermekük mentális és fizikai érettségét a tagozatok magasabb óraszámai miatt. Első lépésként a nyílt órákon ismerkedhetnek meg a leendő tanító nénikkel egy-egy tanítási óra megtekintésével. Szeretettel várjuk gyermekét is.
Nyílt napok tervezett időpontja:
- január 22-25-ig, az első két órában
- Naponta maximum 20 szülőt tudunk fogadni.
Tisztelettel kérjük a kedves Szülőket, hogy telefonon vagy e-mailen keresztül regisztráljanak a Titkárságon (iskolatitkar@benkorefi.hu), a következő adatok megadásával: kísérő szülő neve, telefonos elérhetősége, e-mail címe, a leendő 1. osztályos tanuló teljes neve és a választott általános iskolai nyílt nap dátuma. A nyílt napokon csak regisztrált szülők és gyermekek vehetnek részt! A hívogató foglalkozásokra automatikusan felírjuk a gyermekeket a regisztráció után (2 alkalom) ! Köszönjük megértésüket!
Amennyiben iskolánk elnyerte tetszésüket, a portán átvehetik a jelentkezési lapot, melynek leadási határideje 2024. március 4.
Hívogató foglalkozások
A foglalkozások célja, hogy gyermekük játékos foglalkozásokon keresztül megismerkedjen a tanítókkal, leendő társaival.
Időpontok:
2024.január 29. hétfő 17:00-17:45-ig
2024. január 30. kedd 17:00-17:45-ig
2024.február 12. hétfő 17:00-17:45-ig
- február 13. kedd 17:00-17:45-ig
Leendő 1. osztályos tanítóink:
1. a Kolláthné Ments Ildikó, Ilka Rita
1. m Simonfi Anna, Embersics Éva
Szakkör
Szakkörök:
Hétfő | Kedd | Szerda | Csütörtök |
Énekkar 7.óra
Zakarné Szarka Zsuzsanna
|
Tehetséggondozás 7. óra
Zakarné Szarka Zsuzsanna
|
Énekkar 7.óra
Zakarné Szarka Zsuzsanna |
Tehetséggondozás 7. óra
Zakarné Szarka Zsuzsanna
|
Rajz szakkör 9.óra
Takács Rita |
Kertész szakkör 7.óra
3-4. évfolyam Szász Krisztina |
Matematika szakkör 6.óra Embersics Éva Kertész szakkör 7.óra 1-2. évfolyam
Pintérné R. Zsófia |
Anyanyelvi szakkör 6.óra
Kolláthné Ments Ildikó |
Tanítóink 2023/24.
Dávida Ágnes, Lukács Gyuláné | 1.a |
Szabó-Bíró Zsuzsanna, DemeTrencsényi Jennifer,
Borsi Zsófia |
1.m |
Pintérné Rakonczai Zsófia, Kőszegi Zsoltné | 2.a |
Takács Judit, Szőke Tiborné,
Nagyné Péter Viola |
2.m |
Takács Rita, Schaf Viktória | 3.a |
Szász Krisztina, Dr. Papp Karolina,
Hafner Erika |
3.m |
Simonfi Anna, Ilka Rita | 4.a |
Kolláthné Ments Ildikó, Embersics Éva | 4.m |
Zakarné Szarka Zsuzsanna | egyházi ének |
Holecz Ibolya | pedagógiai asszisztens |
Kaposi Martincsek Enikő | pedagógiai asszisztens |
Szeles Judit | pedagógiai asszisztens |
Felső tagozat
Bemutatkozás
Mottónk:
„Az iskola dolga, hogy megtaníttassa velünk, hogyan kell tanulni,
hogy felkeltse a tudás iránti étvágyunkat,
hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka örömére
és az alkotás izgalmára, hogy megtanítson szeretni, amit csinálunk,
és hogy segítsen megtalálni azt, amit szeretünk csinálni.”
(Szent-Györgyi Albert)
Az alapozó és a fejlesztő szakaszban, az 5-8. évfolyamig következetesen folytatjuk eddigi munkánkat. Ennek érdekében a legfontosabb nevelési célnak az alapvető emberi értékek megalapozását tekintjük. Arra törekszünk, hogy a tudás, a tanulás fontos érték legyen tanulóink számára. Kiemelt célunk az egészséges életmódra nevelés a szabadidő kulturált eltöltésének tanításával, illetve a környezetvédelem és a fenntarthatóságra nevelés. A tagozatunkon is nagyon fontos feladat a közösségbe illeszkedés szabályainak betartása, az egyéni és a közérdek fogalmának tisztázása, alkalmazása annak érdekében, hogy a tanulók önmagukkal és a környezetükkel is harmóniában éljenek. Fontos az önismeret fejlesztése a tanulási szakasz végén bekövetkező pályaválasztás sikeressége érdekében, ezért pályaorientációs foglalkozásokat szervezünk.
A tanórák során alkalmazzuk a KIP és kooperatív tanulásszervezési technikát, amely lehetővé teszi a tanárok számára a magas szintű csoportmunka szervezését olyan osztályokban, ahol a tanulók közötti tudásbéli különbség és kifejezőkészség tág határok között mozog. A KIP módszer alkalmas a heterogén tanulói csoport nevelésére. A csoportfoglalkozások alatt lehetőség nyílik a tanulók együttműködési normákra történő felkészítésére. A tanulók korábbi ismeretei és a modern technológiák alkalmazása mellett az együttműködésre és a csapatmunkára helyezzük a hangsúlyt.
Évfolyamonként két osztályt indítunk. Folytatódik az emelt szintű matematika és angol oktatás. A szeptemberi bemeneti méréseket követően megtörténik a tagozatonkénti csoportbontás. A csoportok évente egyszer átjárhatók. A matematikán és az angol nyelven túl bontásban tanítjuk a digitális kultúrát, illetve hatodik osztálytól a magyart is.
A 7. évfolyamtól lehetőség nyílik második idegen nyelv tanulására. Francia és német nyelv közül lehet választani. A választott nyelvet év közben nem lehet leadni. Értékelése osztályzással történik.
A nyolcadik évfolyam végén az első idegen nyelvből (angol) junior nyelvvizsgára ösztönözzük diákjainkat.
A matematika tagozaton heti egy alkalommal táblajáték óra van, ezzel is fejlesztve a logikus gondolkodást.
A délutáni tanulást segítő foglalkozáson 14:30-16:00-ig a diákok szaktanárok segítségével készítik el a házi feladatokat, illetve készülhetnek a következő napra.
A tanulók állandó osztályteremmel, hetediktől saját szekrénnyel rendelkeznek. Általuk használt szaktantermek: fizika-kémia, biológia, rajz, ének-zene, informatika, tornaterem.
A tanórákon túl több közösség építő foglalkozást is szervezünk. pl. csendesnap, félévenkénti osztálykirándulás.
A felső tagozatos diákjaink nagy része a gimnáziumunkban folytatja tanulmányait. Öröm őket látni, ahogy kiskamaszból sikeresen felnőtté válnak.
Az 5.a osztályfőnökének bemutatkozása
Áldás, békesség!
Ferkóné Pávai Réka vagyok, ének-zene szakos tanár, a leendő 5.a osztályfőnöke.
2000-ben diplomáztam a kolozsvári Zeneakadémián zenetudományi és zenepedagógia szakon. 2003-2005-ig a moldvai csángómagyar oktatási programban tanítottam, ahol a gyerekek hivatalosan csak román oktatásban részesültek. Az ott töltött idő alatt nemcsak a magyar nyelv rejtelmeibe vezettük be a gyerekeket, számtalan szabadidős tevékenységet, elfoglaltságot szerveztünk nekik (kézműves foglalkozás, népdal- és néptáncoktatás, színjátszókör, kirándulás), kicsit részévé váltunk életüknek. Ők is tanítottak, általuk lett igazán erős az Istenbe vettem hitem.
Gyerekeim születése után egy ideig más területen dolgoztam.
2013-ban kerültem a zuglói Széchenyi István Általános Iskolába, ahol 10 évet töltöttem el ének-zenetanárként. A szakmai tevékenységek mellett (szakóra, énekkar, furulya szakkör) osztályfőnöki feladatokat is ellátam és segítettem a Diákönkormányzat munkáját.
Munkám során fontosnak tartom a közösségépítést, tapasztalatszerzést, az élményszerű tanulást. Szeretem a kihívást jelentő, kreativitást igénylő feladatokat. A gyerekekkel szívesen veszek részt iskolán kívüli programokon, délutáni vagy hétvégi szabadidős tevékenységeken. Öröm látni, hogy a másképp tanulás és tapasztalás miként alakítja személyiségüket, formálja gondolkodásukat.
Szeretettel várom az alsó tagozatból feljövő kisdiákokat, hogy elinduljunk a közös úton.
„Legyetek jó fák, és teremjetek jó gyümölcsöt.”
Máté /12:33/
Az 5.m osztályfőnökének bemutatkozása
Kedves Diákok!
Kiss Orsolya vagyok, a leendő 5. m osztály osztályfőnöke.
Felvidékről származom, diplomámat is Komáromban, a Selye János Egyetemen szereztem angol nyelv és történelem tanári szakon. Bár csak egy éve vagyok a pályán, nagyon motivált vagyok, számomra a legfontosabbak a tanulóim. Célom, hogy egy olyan közösséget alakítsunk ki, amelyben egymást szeretjük, támogatjuk és tiszteljük.
,,Ismerjem bár az összes titkokat és minden tudományt,
Legyen akkora hitem, hogy hegyeket mozgassak,
Ha szeretet nincs bennem,
Mit sem érek.“ (1Kor – 13:2)
A következő években rengeteg új ismeretre tesztek szert. Megismeritek a biológia, kémia, fizika világát, de hallotok majd történelmi eseményekről és persze új nyelveket is megtanultok. Mindez fontos, s ezek megszerzésében a legjobb tudsáommal fogok melletetek állni, de ahogy Pál apostol is írja, mindezek mit sem érnek szeretet nélkül. Hiszem, hogy akkor válhatunk jó emberekké, csodás közöséggé, ha az egymás és Isten iránti szeretet vezérel minket.
Várom a szeptemberi kezdést, a közös élményeket és a következő csodás négy évet!
Áldás, békesség!
Más iskolából való átvétel
Új tanulókat csak megüresedett helyre tudunk felvenni. Felvételi igényt egy évben egyszer, a tanév végén, telefonon vagy e-mailen lehet jelezni. Ennek időszaka június 15-25. közé esik.
Időpont egyeztetés után a felvételt egy személyes beszélgetés előzi meg, ahol figyelembe vesszük:
- tanulmányi eredményt,
- magatartás, szorgalom jegyeket,
- a hitélet támogatását.
A tagozatnak (angol vagy matematika) megfelelően egy rövid szintfelmérőt iratunk.
Tanulmányi eredmények
Tanulmányi eredmények a 2020/2021 tanévben:
osztály | tanulmányi eredmény | tantárgyi dicséretek száma | kitűnő tanulók száma |
5.a | 4,66 | 101 | 10 |
5.m | 4,73 | 87 | 11 |
6.a | 4,54 | 82 | 5 |
6.m | 4,49 | 65 | 4 |
7.a | 4,18 | 76 | 2 |
7.m | 4,28 | 69 | 3 |
8.a | 4,09 | 55 | 0 |
8.m | 4,12 | 49 | 2 |
átlag | 4,39 | 73 | 4,63 |
összesen | – | 584 | 37 |
Tanulmányi eredmények a 2021/2022 tanévben:
osztály | tanulmányi eredmény | tantárgyi dicséretek száma | kitűnő tanulók száma |
5.a | 4,71 | 90 | 7 |
5.m | 4,59 | 50 | 6 |
6.a | 4,56 | 99 | 6 |
6.m | 4,61 | 73 | 9 |
7.a | 4,23 | 65 | 3 |
7.m | 4,20 | 52 | 3 |
8.a | 3,94 | 72 | 2 |
8.m | 4,06 | 59 | 3 |
átlag | 4,36 | 70 | 4,88 |
összesen | – | 560 | 39 |
Tanulmányi eredmények a 2022/2023 tanévben:
osztály | tanulmányi eredmény | tantárgyi dicséretek száma | kitűnő tanulók száma |
5.a | 4,60 | 62 | 3 |
5.m | 4,48 | 57 | 3 |
6.a | 4,64 | 73 | 8 |
6.m | 4,58 | 72 | 5 |
7.a | 4,28 | 83 | 4 |
7.m | 4,45 | 60 | 2 |
8.a | 4,25 | 91 | 4 |
8.m | 4,26 | 63 | 2 |
átlag | 4,44 | 70 | 3,88 |
összesen | – | 561 | 31 |
Központi írásbeli eredmények
Központi írásbeli eredmények 2019/2020 tanévben:
átlagok | magyar nyelvtan | matematika | összesen |
országos | 26,81 | 22,67 | 49,48 |
8.a | 24,69 | 20,38 | 44,36 |
8.m | 32,47 | 30,12 | 62,59 |
Központi írásbeli eredmények 2020/2021 tanévben:
átlagok | magyar nyelvtan | matematika | összesen |
országos | 24,40 | 22,70 | 47,1 |
8.a | 24,73 | 24,73 | 49,45 |
8.m | 27,90 | 25,60 | 53,50 |
Központi írásbeli eredmények 2021/2022 tanévben:
átlagok | magyar nyelvtan | matematika | összesen |
országos | 30,01 | 22,66 | 47,1 |
8.a (20 tanuló) | 25,55 | 16,74 | 42,29 |
8.m (16 tanuló) | 28,55 | 24,5 | 53,05 |
22 tanuló a belső felvételi eljárásban, felvételi nélkül bekerült a gimnáziumba. Ők nem írtak központi írásbelit. |
Központi írásbeli eredmények 2022/2023 tanévben:
átlagok | magyar nyelvtan | matematika | összesen |
országos | 30,01 | 22,66 | 47,1 |
8.a (22 tanuló) | 24,32 | 34,50 | 58,82 |
8.m (16 tanuló) | 29,87 | 36,75 | 64,75 |
20 tanuló a belső felvételi eljárásban, felvételi nélkül bekerült a gimnáziumba. Ők nem írtak központi írásbelit. |
Továbbtanulási adatok
Továbbtanulási adatok
2019/2020. tanév | 2020/2021. tanév | 2021/2022. tanév | 2022/23. tanév |
Végzősök száma:
60 fő |
Végzősök száma:
59 fő |
Végzősök száma:
58 fő |
Végzősök száma:
62 fő Gimnázium: 45 fő/23 fő Benkős Technikum: 17 fő |
Felső tagozaton tanító tanárok
tanár | osztály | tanított tantárgy |
Ácsné Csárdi Regina 6.a of. | 5.m 6.a 7.a 7.m 8.m | magyar, történelem |
Bácsik Erika | 5.a 5.m 6.a 6.m 7.a 7.m 8.m | földrajz, vizuális kultúra, technika tervezés, természettudomány |
Balog Viktória 7.m of. | 5.a 5.m 6.a 6.m 7.a 7.m 8.m | matematika, digitális kultúra |
Benkő Karolin | 7a 8.m | francia nyelv |
Berecz Lilla Mária | 6.a 6.m 7.a | angol nyelv, magyar |
Császári Csilla 6.m of. | 6.m 8.a 8. m | matematika |
Csiszár Boldizsár | 7.a 8.a 8.m | matematika, német nyelv |
Derceni Norbert | 5.a 5.m 7.m 8.a | testnevelés |
Farkasné Nagy Krisztina | 5.a 5.m 6.a 6.m 7.a 7.m 8.a 8.m | természettudomány, földrajz, történelem, hon-és népismeret |
Fekete Erzsébet | 5.a 5.m 6.a 6.m 7.a 7.m 8.a 8.m | hittan |
Ferkóné Pávai Réka 5.a of. | 5.a 5.m | ének-zene, egyházi ének, karvezetés |
Fülöp-Turbucz Lilla | 7.a 7.m | német nyelv |
Fülöpné Szabó Annamária 8. a of. |
5.a 7.m 8.a 8.m | angol nyelv, magyar |
Gergely Eszter | 7.m | angol nyelv |
Géczyné Miklóssy Katalin | 6.a 6.m 7.a7.m 8.a 8.m | ének-zene, egyházi ének, karvezetés |
Gombkötőné Lombár Izabella | 6.a 6.m | magyar |
Havas-Kovács Dominika | 8.a | magyar |
Jakab Géza | 5.a 6.a 7.m | matematika, digitális kultúra |
Kiss Orsolya 5.m of. | 5.m 7.a 8.a | angol nyelv, történelem |
Koltai Géza | 7.a 7.m 8.a 8.m | fizika |
Kovács Bálint | 7.a 7.m 8.m | testnevelés, gyógytestnevelés |
Köő Artúr | 6.m | történelem |
Lancsák Zsófia | 5.a 7.m | magyar |
Molnár Gabriella 8.m of. | 6.a 6.m 8.m | dráma és színház, történelem, állampolgári ismeretek, magyar |
Pilaú Ildikó | 5.a 6.a 7.a 8.a | földrajz, természettudomány, vizuális kultúra |
Pintér Dániel | 7.a 7.m 8.a 8.m | biológia |
Ráczné Zeller Dalma | 7.a 7.m 8.a 8.m | kémia |
Rusznák László | 8.a 8.m | digitális kultúra |
Sántáné Bartha Mónika 7.a of. | 5.m 7.a | matematika |
Schaf Viktória | 5.a 5.m 6.a 6.m | angol nyelv |
Simon Mirjam | 5.a 5.m 6.a 6.m | matematika |
Szűcs Margit | 6.a 6.m 7.a 8.a | testnevelés |
Velkei-Kiss Mónika | 5.a 5.m 7.a 7.m 8.a 8.m | matematika, digitális kultúra |
Tanulást segítő foglalkozások 2023/2024
Tanulást segítő foglalkozások 2023/2024.
Tanulást segítő foglalkozások beosztása 14:30-16:00 | |||||
hétfő | kedd | szerda | csütörtök | péntek | |
5.évf. I/6.
5.m terem |
Géczy Miklóssy Katalin | Bácsik Erika | Rácné Zeller Dalma | Géczy Miklóssy Katalin | Ifi klub/ Zámbó Hajnalka lelkész |
6.évf. I/7.
6.m terem |
Koltai Géza | Pintér Dániel | Koltai Géza | Farkasné N. Krisztina | Ifi klub/ Zámbó Hajnalka lelkész |
Tanórán kívüli foglalkozások, szakkörök, klubok
Klub-szakkör
Szakkör | ||||
név | szakkör neve | tagozat, osztály | óraszám | időpont |
Bácsik Erika | múzeumlátogatók | felső + gimi 7-10. évf. | 2 | szerda 8-9. óra |
Császári Csilla | matek | felső, 6.m | 1 | szerda 6. óra |
Pilaú Ildikó | asztalitenisz | felső + gimi | 2 | péntek 7-9. óra |
Sántáné Bartha Mónika | matematika verseny felkészítő | felső, 7. évf. | 1 | szerda 7. óra |
Géczyné Miklóssy Katalin | énekkar | felső + gimi | 2 | szerda 8., csütötrtök 7. óra |
Velkei-Kiss Mónika | digitális kultúra | felső 5. évf. | 1 | hétfő 8. óra |
Felzárkóztató | ||||
Géczyné Miklóssy Katalin | ének | felső + gimi | 1 | szerda 9. óra |
Koltai Géza | felső 7-8. évf. gimi 9-10. évf. | 2 | szerda 7-8. óra | |
Schaf Viktória | angol | 5. évf. | 1 | péntek 7. óra |
Taneszközlista 2023-2024
Kötelező olvasmányok felső tagozaton
Gimnázium
MEGHIRDETETT KÉPZÉSEINK
Meghirdetett képzések
Benkő István Református Általános Iskola és Gimnázium
OM azonosító: 200415
Feladatellátási hely kódja:001
Igazgató: Madarász Levente
Gimnáziumi tagozat
Tagozatvezető: Döbrőssy Márton
A 2023/24.-ben induló képzéseink:
Tagozatkód: 0001
Nyek – egy nagyszerű lehetőség!
1+4 évfolyamos nyelvi előkészítő évfolyammal induló, emelt szintű angol nyelvi képzés (Nyek)
Az első, előkészítő évben heti 14 órában tanulhatják az angol nyelvet és heti 4 órában a második idegennyelvet (német vagy francia).
Az angol oktatása középhaladó szintről indul (nem kezdő szintről).
Egyéb órák: heti 3 digitális kultúra, 2 hittan, 2 matematika, 2 magyar, 1 ének-zene, 1 félév kémia, 1 félév fizika, osztályfőnöki óra, 5 testnevelés
Egyetemen vagy főiskolán szeretnél továbbtanulni, de még nem döntötted el, hogy milyen gimnáziumi tagozatot választanál?
Tagozatkód: 0002
4 évfolyamos általános tantervű képzés
Első idegen nyelvből emelt óraszám.
Tervezett létszám: 15 fő
Szívesen foglalkozol matematikával vagy informatikával?
Gazdasági, programozó, műszaki pályára mennél?
Tagozatkód: 0003
Matematika–digitális kultúra tagozat
Tervezett létszám: 15 fő
A szóbeli vizsga tárgyai: matematika és digitális kultúra
képzés | képzés módja | emelt szintű órák évfolyamonként | választható idegen nyelv | |||||
1+4 évfolyamos emelt szintű angol nyelvi képzés | 001 | 9.NY | 9.A | 10. | 11. | 12. | német, francia | |
angol nyelv
középhaladó szinten indul |
14 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||
2. idegen nyelv | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||
4 évfolyamos általános tantervű osztály | 002 | Első idegen nyelvből emelt óraszám.
(4 óra) |
német, francia
(heti 3 óra) |
|||||
4 évfolyamos matematika-digitális kultúra tagozat | 003 | Első idegen nyelvből emelt óraszám.
(4 óra) |
emelt
matek/digitális kultúra óraszám |
német, francia
(heti 3 óra) |
Iskolánk egyházi célja
Iskolánk vallási, világnézeti tekintetben elkötelezett intézményként működik.
Az aktív hitéletet igazoló lelkészi ajánlás kérése, vagy a jelentkező családjának a hitéletéről való tájékozódás ezzel indokolható, de a felvehető tanulók rangsorolásában nem játszhat szerepet.
Rangsorolás a kiírt követelmények teljesítése alapján elért pontszámok szerint történik.
Pontazonosság esetén a tanuló felvételéről a gimnázium igazgatója dönt.
Tájékoztatás
Az intézményünk honlapján a felvételi tájékoztatóban minden felvételire vonatkozó gyakorlatot és követelményt nyilvánosságra hozunk a jogszabályok keretein belül.
NYÍLT NAPOK
Nyílt napok, felvételi tájékoztatók
NYÍLT NAPOK
„A nagyarányú érdeklődés miatt sajnos le kellett zárnunk a regisztrációra való jelentkezés lehetőségét, már teljesen telítettek a pótnapos létszámok is. Köszönjük megértésüket!”
- Nyílt nap 1. alkalom
NOV. 07. | kedd
- Nyílt nap 2. alkalom
NOV. 15. | szerda
- Nyílt nap 3. alkalom
NOV. 23. | csütörtök
- Pótnap
DEC. 01 | péntek
A nyílt nap programja
7:30-8:00 – érkezés, regisztráció.
Fogadás aulában, diáksegítők fogadnak, kísérnek.
- ó.8:00-8:45 – igazgatói tájékoztatás, eligazítás(Lorántffy teremben)
- ó.9:00-9:45 – óralátogatás1
- ó.9:55-10:40 – óralátogatás2
- óra. 10:45-11:00 Körbevezetés
Az épület megtekintése tanárok és diákok vezetésével, kisebb csoportokban.
11:00-11:30 Kerekasztal beszélgetések diákok és szülők részére:
szülőknek tanárokkal, diákoknak benkős diákokkal.
Kérjük, hogy telefonon, vagy e-mailen keresztül regisztráljanak a Titkárságon, legkésőbb a nyílt napot megelőző munkanapon 12:00-ig a következő adatok megadásával:
– kísérő szülő teljes neve
– szülő telefonos elérhetősége
– szülő e-mail címe
– a leendő 9. osztályos tanuló teljes neve
– a választott gimnáziumi nyílt nap dátuma
Fontos, hogy a regisztrációra való jelentkezést követően mindenképpen várják meg a titkársági munkatársak visszajelzését!
A nyílt napok alkalmával létszámkorlátot vezettünk be a nagyarányú érdeklődés miatt. Ezért nem biztos, hogy az Önök által kívánt napra be tudják írni Önöket a titkárnők!
Az előzetes regisztráció elengedhetetlen ahhoz, hogy a programokat és a szükséges infrastruktúrát a megfelelő színvonalon elő tudjuk készíteni!
A tanórákon CSAK A REGISZTRÁLT SZÜLŐK ÉS TANULÓK vehetnek részt!
Köszönjük megértésüket és együttműködésüket!
Áldás, békesség!
2023.09.20
Döbrőssy Márton
igazgatóhelyettes
Telefon: 06-1-369-1851
E-mail: iskolatitkar@benkorefi.hu
JELENTKEZÉS A KÖZPONTI ÍRÁSBELI VIZSGÁRA
Jelentkezés a központi írásbeli vizsgára
A tanulóknak 2023. november 30-ig,
- ügyfélkapun keresztül, elektronikus űrlap használatával Elektronikus jelentkezési felületen
VAGY
- papíralapon, pdf formátumban vagy word docx fájlban kitöltött dokumentum Jelentkezési lap központi írásbeli vizsgára (pdf)
benyújtásával kell jelentkezniük a központi írásbeli vizsgára. Ez a jelentkezés csak a központi írásbeli vizsgára vonatkozik, nem tévesztendő össze a felvételi eljárásban használatos jelentkezési lappal, amelyet a középfokú iskolákba való jelentkezéskor kell majd használni.
A tanuló maga dönti el, melyik vizsgaszervező intézménybe jelentkezik a központi írásbeli vizsgára, függetlenül attól, hogy a későbbiekben a felvételi eljárás keretében melyik középfokú intézménybe kíván majd jelentkezni, és milyen jelentkezési sorrendet jelöl meg.
Figyelem! A középfokú felvételi eljárás során a központi írásbeli vizsgára és a középfokú iskolákba való jelentkezéshez más-más időpontban, külön kell jelentkezni, a két jelentkezés nem „váltja ki”, vagy „helyettesíti” egymást.
Amennyiben papír alapú jelentkezési lapot töltenek ki, azt leadhatják munkanapokon az iskola titkárságán 7:30-16:00 között, vagy elküldhetik szkennelve a feveteli@benkorefi.hu címre.
Kérjük azokat a szülőket, akiknek a gyermeke valamilyen részképesség zavarral (BTMN) küzd, és erről Szakértői Bizottság által kiállított igazolással rendelkezik, hogy az igazoló okmányokat ne felejtsék el beküldeni a szülői kérelem és a jelentkezési lappal együtt.
Erről bővebben:
A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók (BTMN) részvétele a középfokú felvételi vizsgán
A BTMN tanuló a központi írásbeli vizsga során a szakértői véleményben foglaltak alapján az alábbi kedvezményekre lehet jogosult:
- időhosszabbítás: az írásbeli vizsga időtartama tárgyanként 45 perc, ez indokolt esetben megnövelhető 15 perccel.
- az iskolai tanulmányai során általa használt, megszokott segédeszköz használata: a tanuló a szakértői vélemény alapján az igazgatói határozatban leírtak szerinti segédeszközt vagy segédeszközöket használhatja a vizsga során.
- a vizsga meghatározott részeinek értékelése alóli felmentés: a szakértői véleményben leírtak alapján a vizsgadolgozat értékelésekor bizonyos feladattípusokat a javító tanár nem vesz figyelembe, az ezekre adható pontot az elérhető maximális és a tanuló által elért összpontszámba sem számítja be – leggyakoribb példa erre a helyesírás alóli felmentés.
A központi írásbeli vizsgára vonatkozó speciális elbírálást minden esetben írásos kérelemben kell igényelni – a központi írásbeli vizsga előtt – a vizsgaszervező iskolában.
A szülői kérelem erre a linkre kattintva pdf formátumban letölthető:
Szülői kérelem a központi írásbeli vizsga speciális vizsgakörülményeinek biztosítására (pdf)
A kérelmet és a szakértői véleményt a központi írásbeli vizsgára történő jelentkezéskor a jelentkezési lappal együtt kell benyújtani az iskolához, mivel a speciális körülményekre vonatkozó kérelem a vizsgaszervezést is érinti. A kérelmet a vizsgaszervező iskola igazgatója bírálja el. Az igazgató a szakértői vélemény alapján hoz döntést arról, hogy milyen kedvezményeket biztosít a tanulónak az írásbeli vizsga során. Az igazgató döntését határozatba foglalja, amelyet a központi írásbeli vizsga előtt eljuttat a tanulóhoz és a szülőhöz. Ez a döntés kizárólag a központi írásbeli vizsga letételének körülményeire vonatkozhat.
Figyelem! Csak azt a mentességet tudjuk érvényesíteni, amit tartalmaz a szakértői vélemény!
Bármely kérdés esetén forduljon hozzánk bizalommal!
TANÁRAINK
Gimnáziumi tagozaton tanító szaktanárok:
Név | Tantárgy |
Bácsik Erika | vizuális kultúra |
Berkesné Okos Melinda | angol |
Dancs Gábor | matematika |
Derceni Norbert | testnevelés |
Döbrőssy Márton | angol |
Farkasné Nagy Krisztina | Komplex természettud. |
Fáy Zsuzsanna | német |
Fekete Erzsébet | hittan |
Géczyné Miklóssy Katalin | ének-zene |
Gergely Eszter | angol |
Gombkötőné Lombár Izabella | magyar-francia |
Gullner Andrea | magyar-német |
Havas-Kovács Dominika | magyar |
Jakab Géza | matematika |
Kovács Bálint | testnevelés, gyógytestnevelés |
Koltai Géza | fizika |
Köő Artúr | történelem |
Lancsák Zsófia | magyar |
Lévai Mária | francia, német |
Madarász Levente Károly | magyar-angol |
Nagy Gábor | matematika |
Némedi János | informatika |
Nyakas Éva | angol |
Pilaú Ildikó | földrajz-vizuális kultúra, művészetek |
Pintér János Dániel | biológia , földrajz |
Ráczné Zeller Dalma | kémia |
Sántáné Bartha Mónika | matematika |
Szabó Réka | angol |
Szörényi Sára | matek-kémia |
Dr. Szilágyi-Sándor Gabriella | hittan, iskolalelkész |
Tóth József | testnevelés |
Tóth Noémi Dalma | francia-történelem |
Fülöp-Turbucz Lilla | német |
Velkei-Kiss Mónika | matematika-informatika-digitális kultúra |
Dr. Vitályos Áron | biológia, életvitel |
Varga-Kammerhofer Lilla | magyar |
BELSŐ JELENTKEZÉS
Belső jelentkezés
Több célú intézmény révén belső jelentkezés esetén azoknak a tanulóknak, akiknek tanulmányi átlaga a felvételi tárgyakból eléri a pedagógiai programban előírt 4,00-ás átlagot, mentesülnek a felvételi eljárás alól.
Az általuk választott tagozaton folytathatják tanulmányaikat.
Fontos!
Ez nem helyettesíti a hivatalos jelentkezési lapot, amit az iskolának és az Oktatási Hivatal-nak kell elküldeni.
KEDVEZMÉNYEK (SNI, BTMN)
Kedvezmények
Fontos! Sajátos nevelési igényű tanulókat (SNI) sajnos nem áll módunkban fogadni, mivel nem rendelkezünk a szükséges személyi és tárgyi feltételekkel.
BTMN-es tanulók esetében a vizsgaszervezés érdekében kérjük csatolni a jelentkezési laphoz a szakértői bizottság, vagy a nevelési tanácsadó szakértői véleményét, valamint a speciális körülmények, illetve eszközök igénylésére vonatkozó szülői kérelmet.